Open Bejaardenwerk Nooitgedacht

Open Bejaardenwerk Nooitgedacht is een stichting die werd opgericht op 5 maart 1980.
Een levensloop van een actieve, bloeiend en waardevol ouderenwerk dat activiteiten organiseert gericht op de doelgroep ouderen, aandacht voor iedereen en vooral tweewekelijks op de woensdagmiddag vele uurtjes ontspanning brengt in Dorpshuis de Boxhof.

Op woensdag 4 maart 2020 vierden de ouderen, het bestuur en alle vrijwillgers het 40-jaar bestaan van de stichting. Sindsdien zijn er geen middagen meer georganiseerd vanwege de Corona maatregelen. Het bestuur en alle vrijwilligers hopen dit jaar de deuren weer te kunnen openen voor alle ouderen in Velddriel en naaste omgeving.

Stichting Open Bejaardenwerk Nooitgedacht is op 5 maart 1980 opgericht door jongere vrijwilligers.
Er was toen grote behoefte bij ouderen om de eenzaamheid te doorbreken. Bij een ander was het om contacten te leggen en te hebben met leeftijdgenoten. Maar een grotere behoefte was er, en is er nog steeds, om aandacht en zekerheid te geven dat onze ouderen nog steeds midden in de maatschappij staan. Prachtige mensen die onze ouders en grootouders zijn. Mensen die het verdienen om verwend te worden. Denk aan alle christelijke feestdagen, Moederdag, Koningsdag, carnaval, muzikale en creatieve middagen. Informatiemiddagen, excursies en uitstapjes. Maar ook een terrasje pikken hoort tot de mogelijkheden.

​Jaar in, jaar uit onze ouderen verwennen op de woensdagmiddag ééns in de veertien dagen, dat mag met recht een traditie genoemd worden.  Als stichting zijn zij misschien klein te noemen maar ze zijn groot in organiseren met een divers programma het hele jaar door.

Contact:
Hetti van Kessel